بازيابي خطرناك اجساد در كوه اورست نگراني هاي كوهنوردان را بالا مي برد

۲۰ بازديد
بازيابي خطرناك اجساد در كوه اورست نگراني هاي كوهنوردان را بالا مي برد

كاتماندو، نپال - وقتي يك هلي‌كوپتر در كاتماندو در حالي كه جسد برادرش را حمل مي‌كرد، به گريه افتاد، يكي از صدها كوهنورد كه در هنگام تلاش براي صعود از كوه Everest.The جان خود را از دست دادند، تا هفته گذشته زماني كه يك تيم of Sherpa موفق شدند آن را همراه با دو نفر ديگر احيا كنند. But احمد بابا، يكي از مقامات رسمي ايالت بنگال غربي، تاييد كرد كه اما عمليات با ريسك بالا، با about دلار از وضعيت هندوستان در بنگال غربي، بحث‌هاي داغ در جامعه mountaineering درباره اخلاق به خطر انداختن جان بيشتر براي بازيابي اجساد از يكي از سخت‌ترين جاها بر روي زمين را برانگيخته است. اما ما بايد اين كار را براي خانواده‌ها انجام دهيم ". او گفت: " ما در نهايت توانستيم او را به خانه بازگردانيم." climbers كه تلاش مي‌كنند بلندترين كوه جهان را در نظر بگيرند، از هر تعداد از چالش‌ها، از جمله اكسيژن كم، دماي سرد، باده‌اي قوي و سقوط شيب، جان خود را از دست مي‌دهند. به گفته Ang Tshering از انجمن Mountaineering نپال: "از آنجايي كه يخ زده و پوشيده از يخ هستند، آن‌ها جان ۱۰ نفر ديگر را به خطر مي‌اندازند"، آن‌ها گفتند: " براي نجات دادن يك تن از كوه، آن‌ها جان ۱۰ نفر ديگر را به خطر مي‌اندازند."

۱۰۰ تا شايد ۲۰۰ جسد در كوه باقي بمانند. بسياري از افراد در شكاف‌هاي عميق عميق يا پوشيده از برف و يخ پنهان هستند، اما برخي از آن‌ها قابل‌رويت هستند و اسامي مستعار براي صعود به قله اورست (parkas - پياده)در نزديكي the متر ارتفاع دارند: Nepal كومار كه پيش‌تر در ماه مه پس از سقوط از مسير در مسير خود از قله كشته شد. مورفي گفت: "اين مكان مقدس و مكان خوبي براي استراحت است و گفت:" اين مكان مقدس و مكان خوبي براي استراحت است. او گفت: " اين مكان مقدس و مكان خوبي براي استراحت است. او گفت: " اين مكان مقدس و مكان خوبي براي استراحت است. Sherchan در سن ۸۵ سالگي از يك حمله قلبي مشكوك در طي his ndra شريشتا - EPAIt كشته شد. climbers از گروه نژادي كه براي centurie زندگي كرده‌است

دان ريچارد از نجات جهاني, يك آژانس مستقر در بوستون كه متخصص در كوهستان بود و شش نفر كه در سال جاري در قله اورست جان خود را از دست دادند و تنها جسد يك پزشك آمريكايي بر روي كوه باقي ماند, گفت: از كوهنوردان اغلب خواسته مي‌شود كه اين كار را توسط خانواده‌هاي افراد كشته‌شده انجام دهند. ريچارد گفت: " اگر براي بازيابي و انتقال بار سنگين تلاش مي‌كنيد, بسيار خطرناك‌تر از بالا رفتن است. " تيم ريكاوري با ريسك‌هاي مشابه كوهنوردان از جمله بيماري ارتفاع, تورم, سرمازدگي, هيپوترمي و همچنين تصادف مواجه است و برخي معتقدند كه اين تلاش خطرناك هنوز ارزش دارد. يك كوهنورد پاكستاني كه اولين فردي بود كه بدون استفاده از اكسيژن در بطري به اورست صعود كرد و بلندترين قله‌هاي جهان را بالا برد گفت: " هميشه بهتر است كه اجساد را پايين بياوريم. "


منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.